Ce înseamnă #bizamsterdam

b316ef928c7b11e181bd12313817987b_7

#bizamsterdam este locul unde viitorul dă semne de nerăbdare şi vine ceva mai aproape de prezent. Aşa se întîmplă în orice think tank: o mînă de oameni aruncă într-un bol nişte ingrediente speciale pentru ca lucrurile viitoare să arate mai bine. Definiţia de manual spune aşa:  un grup de oameni ce oferă informații necesare pentru a crea, amplifica, diminua, înlătura, organiza sau optimiza un anume compartiment funcțional al societății. În cazul de faţă: online-ul românesc.

Asta s-a întîmplat de vineri pînă duminică în Amsterdam. Adică la #bizamsterdam. O mînă de oameni (pe care-i vedeţi în imaginea de mai sus, dar şi aici) au spus da invitaţiei făcute de Revista Biz. Au zis da şi s-au pus la o masă, cu laptopurile în faţă. Bloggeri, agenţii de digital şi companii implicate în social-media. Eu le-aş zice influenceri. Cu toţii au rămas perplecşi atunci cînd în sală şi-a făcut apariţia şi a început să vorbească un guru al social-media, Anna Ketting, de la KLM. Fantastic personaj. “Don’t push. Create stuff worth sharing”, ne-a îndemnat, cumva ca o concluzie pentru incredibilele campanii de social media pe care KLM, sub bagheta ei, le-a construit în ultimul an şi jumătate.

Anne ne-a rugat să nu facem publice informaţiile şi datele despre care ne-a vorbit în prezentarea ei. O înţeleg şi, mai mult, n-am să vorbesc nici despre prezentările pe care colegii mei de #bizamsterdam le-au făcut.

Am să vă spun, însă, despre ce am vorbit eu. Fără să insist prea mult. I-am invitat pe toţi să încerce să iasă din zona acţiunilor create de bloggeri, cu bloggeri, pentru bloggeri. Fenomenul blogging în România nu se poate extinde atîta vreme cît proiectele noastre de social media rămân in the house. Online-ul trebuie să iasă în offline. Cu beneficiu pentru online, dar mai ales pentru offline.

A, şi de la Anna Ketting încă o vorbă de duh ce sper să nu se piardă în văzduh: KLM nu plăteşte bloggeri ca să scrie despre ce face KLM.

bizamsterdam2

Mulţumesc Revistei Biz pentru invitaţia de a participa la #bizamsterdam 2.

0 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *