- Motto: Now is the winter of our discontent
Ce se întîmplă cu noi? De unde atîta ură? Bun, am avut de făcut o alegere. Una mai grea decît de obicei pentru că nu e tocmai uşor să alegi între un nesimţit şi un nerod. Acum, însă, s-a terminat. În fond, n-a fost decît o competiţie în care s-au investit foarte mulţi bani. Unul a cîştigat, altul a pierdut. Alegerile şi miliardele de euro aferente. Care sunt ale lor, nu alte noastre. Nu vă faceţi iluzii.
Mă uit în jurul meu şi mă uit atent. Ceea ce vă doresc şi vouă. Sunt de-a dreptul bulversat de ce văd. Oameni inteligenţi cuprinşi de o discordie incredibilă. Prieteni sau colegi cărora le sticlesc ochii şi le curg balele atunci cînd îşi exprimă convingerile politice. Încă. Chiar şi acum, după alegere. Ai votat cu Geoană? Eşti un cretin! Ai votat cu Băsescu? Eşti un muist! What the fuck?
Băsescu a cîştigat alegerile. I-a strîns el mîna adversarului? Nu. “Un fleac. I-am ciuruit”. Geoană a pierdut alegerile. L-a felicitat el pe contracandidat? Nu. Se declară preşedinte de facto şi contestă alegerile la Curtea Constituţională. Opriţi-vă!
Trebuie să existe o compensare, cumva. Prea multă vrajbă s-a strîns în noi şi, vorba colegului Căutiş, un om nu poate să-şi consume toată viaţa urînd pe cineva fără întrerupere. Îl lasă creierul, inima, îşi pierde pofta de a urî.
Vă jur că-mi este teamă să mă mai întîlnesc cu oameni pe care-i respectam sau pe care-i iubeam. Mi-e frică de ura lor. Facem o pauză de politică?
December 8, 2009
cand iubesti, negociezi sentimentul mai mult cu tine decat cu andrisantul. cand urasti, trebuie sa-i arati mizerului ca esti mai ceva ca dansul: mai puternic, mai vocal, mai patimas, mai excesiv.
din pacate, azi, ura se vinde mai bine decat iubirea. stai linistit, se termina in curand ofertele de sezon!
December 8, 2009
Este exact imaginea României de acum, o ţară ruptă fix în două si atmosferă de anii 90. Nu, nu putem face pauză din bunul motiv că suntem în “pauză” de acuşica 20 de ani. Urmează alţi 5 ani irosiţi.
December 8, 2009
superb…
am votat impotriva marinerului dar imi este frica de toata incertitudinea din tara… sunt expus la piata financiara care reactioneaza la instabilitatea politica…
cosmarul meu acum?
CCR sa anuleze votul din 6 decembrie si sa vad portocalii ca transforma Romania in ucraina.
P.S. Abia ma impaca-si cu ideea ca mai stau 5 ani cu base si ma rugam ca peste 5 ani sa fim tot republica prezidentiala si democratie recunoscuta in plan european.
December 8, 2009
nu cred ca este posibil asa ceva- din pacate-daca ne uitam in urma istoric vorbind, vedem ca aceasta stare de fapt este caracteristica romanilor…..uneori ma gandesc ce bine ar fi fost daca eram japonezi……
December 8, 2009
Salut!
Stiu ca nu e chiar la ideea articolului tau dar constatarea ta trebuie dusa mai departe. Ghici carei grupari ii este specifica tehnica urii sociale! Si ghici cine a avut grija ca ura din politic sa transceada sticla spre populatie.
December 8, 2009
Asa ar trebui. Se pare ca avem nevoie de o schimbare a mentalitatii. Ideea ar fi sa gandesti inainte de a te lasa prada furiei, neputintei, iar apelarea la sabloane verbale sa fie de domeniul ‘trecutului’.
Ca o observatie, nu prea placuta, putem numi operatie pe creier aceasta alegere. Pentru multi o sa fie benefica.
December 8, 2009
este ceea ce simt si eu in jurul meu…ca sunt urata ptr optiunea mea de vot chiar si de prieteni…media si-a atins scopul…nu generalizez dar media a divizat Romania intr-un mod care poate deveni periculos
December 8, 2009
noua interfata se vede foarte nasol pe monitoare wide…e un spatiu gol enorm in partea dreapta. poate reusesti sa rezolvi…
December 8, 2009
Da. Si pare-se ca nu s-a gasit inca liantul. Sunt 2 Romanii, ba nu, 3: a lui Basescu, a lui Geoana si a celor care s-au saturat de politica.
December 8, 2009
Ma bucur ca ni se intampla asta si sincer pana nu are loc un cataclism in constiinta noastra a maseleor la un nivel dominant nu avem sanse de a scapa de ura ce ne divide ca intreg. Unii dintre noi stiu despre incendiul din Parcul National Yellowstone acum cativa ani. Ei dupa ce a sfarsit, viata acolo a devenit mai bogata decat era inainte. Poate ca asta ne trebuie noua “un incendiu”
December 8, 2009
Off! Da! Iar ura aceasta se dilata tot mai mult in societate. Ieri auzeam niste babe certandu-se in autobuz, alti oameni vad panourile electorale si se apuca sa injure singuri. Este savuros sa-i asculti, dar te gandesti ca lumea se strica tot mai mult la minte si la suflet. In alta ordine a ideilor, trebuie sa recunoastem ca pentru mass-media marul discordiei este delicios. Presa de azi nu mediaza, nu aplaneaza, ci intretine conflictul socio-politic in care ne aflam. Se stie, conflictul restabileste ierarhiile… dar cei care actioneaza cu responsabilitate isi pastreaza locul… parerea mea… :)
December 8, 2009
PROBABIL OAMENII ISI DAU SEAMA CA AU FOST FURATI,TU DACA PRINZI PE CINEVA CU MANA IN BUZUNAR NU AI TENDINTA SA II DAI UNA? EU DA ! MI-A FOST FURAT VIITORUL MEU SI AL COPIILOR MEI PE URMATORII 5 ANI DE NISTE PROSTITUATE CARE VOR LEGALIZAREA,DE NISTE SARMANI CARE AU VRUT CARTOFI, MALAI, ZAHAR, GALETI,50 RON ,NISTE STUDENTI CARE AU VRUT 2 PIZZA SI AS PUTEA CONTINUA LA NESFARSIT…CUM SA MAI VREAU SA IIVAD IN OCHI?
December 8, 2009
Basescu l-a sunat pe Geoana
December 8, 2009
este exact ce am scris zilele astea …
este imposibil atata vrajba si o societate cu o “tuse convulsiva” …
(check O dimineata in Londra….) http://www.alexmazilu.ro/o-dimineata-in-londra
December 8, 2009
Cum sa nu fie ura cand in toata campania s-a instigat la ura? Cand mesaje de camapnie au vorbit de frica?
December 8, 2009
Sunt foarte multi oameni care au sperat din adancul fiintei lor ca prin rezultatul acestor alegeri sa se intample ceva, sa se normalizeze tot ce a fost stricat, sa scape de odiosenie. Resemnarea nu este atat de simpla cand constati ca tot ce ai dispretuit in acesti ani a ramas inca acolo, cocotat in varful puterii pentru a- si bate joc de tot. Aici nu este vorba de ura, este vorba de disperare. Sunt multi dintre noi ce au fost cuprinsi de acest sentiment pentru motive concrete, reale, logice. Miza nu a fost cea a unui meci, ci a fost o miza uriasa si anume viata noastra, ce dincolo de milioanele lor si doar ale lor, se desfasoara aici afectata de deciziile acelor indivizi sinistrii ce au ramas la putere si a caror ratiune si deiscernamant ma sperie. Eu nu-i consider inofensivi, dimpotriva.
December 8, 2009
Ca bine zici :)… Numar zilele pana la plecarea in Portsmouth. Jur ca o sa ma bucur de privelistea din port cu un zambet pana la urechi ascultand muzica ce ma inspira si stiind ca, daca am putin noroc, la vara o sa ajung in Guernsey, care e undeva in zare (mai bine ma duceam in Franta poate prindeam o zi cu cer senin poate vedeam ceva). Jur ca o sa rad din tot sufletul cu familia si o sa cautam boemia cartierelor cu oameni normali si vioi. Jur ca o sa vorbesc orice dar nu politica. Jur!
December 8, 2009
Mi-a mers la inima – genul de post pe care as fi vrut sa-l fi scris eu :-) Dragut scris!
December 8, 2009
http://www.youtube.com/watch?v=DHyJTpDFgc8 relax:)
December 8, 2009
Stimate!
Cum sa nu urasti cu toata fiinta cand munca, inteligenta si cultura ne sunt insultate de niste sobolani portocalii, care se folosesc de toate serviciile secrete si institutiile statului pentru a frauda alegerile? Cand suntem mintiti pe fata ca alegerile au fost corecte si nu s-a furat un vot? Cand o colega de birou a primit 300 de RON in Popesti-Leordeni ca sa voteze PDL. Cand la Paris au votat 5 “romani” pe minut in sectia din ambasada. Este strigator la cer! Nici macar nu se mai simuleaza democratia, este totalitarism pe fata! Din cauza naturii locului meu de munca am devenit paranoic ca imi este ascultat telefonul si am certitudinea ca din ianuarie voi fi somer. Si da! Imi urasc colegii de munca ce au votat cu betivul, care s-au asigurat ca nulitatea botoxata mai prinde un mandat de europarlamentar. Si il detest pe unchiul meu “corporate” care a tradat familia. Vreau sa-i linsez pe niste golani PDL-isti care au batut un batran pentru ca nu a vrut sa voteze cu Chioru (caz consemnat de Politia Galati). Si astept doar pretextul ca sa ies in strada si sa ma alatur minerilor. Pardon, nu mai avem nici mineri; toti sunt someri!
Hai sictir Romania! Eu am fost furat si ma voi apara prin singurele mijloace ramase la indemana. Resemnarea este pentru cei slabi.
Cu ura profunda,
CCCP
December 9, 2009
cu riscul de a fi unul dintre cei pe care nu ii intelegi, pot spune sincer ca am pica pe toti cei care ma pun in situatia sa traiesc in Romania condusa de un presedinte nebun, betiv si violent, care are mult mai multa putere decat e sanatos pentru un sistem democratic. Ma simt exact ca in 90, cand poporul, acelasi popor inteligent si de bun simt ca acum, l-a ales pe Ion Iliescu desi stiam ca e KGB-ist, ca e comunist, ca ne va fi rau cu el. Acelasi sentiment de deznadejde si de frustrare, ca astia ca mine sunt prea putini pentru a schimba ceva, ca tot mitocanii sunt mai multi, indiferent de varianta. O singura data dupa 90 am votat cu cel care a castigat: in 96. In rest, toti cei pe care i-am votat nu au intrat in turul 2. In cazul de fata, l-am votat pe Geoana ca sa nu iasa Basescu. Dar iarasi mitocanii si naivii, cei care il apreciaza sincepr pe Basescu si cei care au crezut prostia cu comunistii, au fost mai multi.
Pai pana cand, bai nene, pana cand?
December 9, 2009
Déjà începeti prin a l indemna pe colegul dumneavostra de blog ( Biju T Morar ) sa va citeasca postarea. Si sa adopte un profil ceva mai modest. Macar proportional cu marja cu care favoritul dînsului a cistigat alegerile. Apoi îndemnati va colegii jurnalisti sa inceteze cu opiniile de tip “cit de prost e geona”, “cit de cretin e PSD ul”, “cît de grobian e marinarul” etc si sa încerce eventual O ANALIZA. A unei eventuale fraudari, a motivelor pentru care O PARTE din diaspora a votat cu actualul presedinte. Analiza cu cifre, cu date, cu citate, cu referinte. Sau care sunt oamenii cu studii superioare care l au votat in majoritate pe Prostanacul saritor. Sunt numai citeva subiecte care, tratate cu seriozitate, ar putea declansa o adevarata dezbatere. Poate acea dezbatere lipsita de patima care a lipsit in perioada pre electorala. S au tocat superficial subiecte fara un interes major pentru societate. ( Pumnul lui Basescu sau Vizita lui Geoana). Nu am auzit absolut nimic despre propunerile aberante ale candidatului liberal ( impozit la 12 % TVA micsorata CAS redus etc ). Sau despre conceptul de liberalism social ( exista ceva asemanator doar in Japonia ) si despre “A treia cale” alt concept uitat care nu a dat roade. HALUCINANT. Ura de care vorbiti vine din lipsa de repere, din lipsa de cultura ( cel putin politica )
December 9, 2009
Adica, TAGMA “ZIARISTILOR” nu va simtzittzi cu musca pe caciula? Eu nu am acces la ura interna de pe strada ptr. ca traiesc in afara tzarii. Eu am acces numai la ura promovata de presa . E timpul sa va curatzati de propagandishtii urii din televiziuni shi ziare. By the way… Acum nu-mi urmaritzi IP de la calculator, CNP-ul, nr. de la pashaport ptr ca am votat cu Base?
December 9, 2009
da. sunt de acord. parca m-am regasit printre randuri. asa am simtit si eu azi. parca consumasem un an intr-o noapte. ma ghicea suparat si cine nu ma cunostea. astept sa si tacem impreuna.
December 9, 2009
Mai sa stii ca si cu romanii din afara tarii se intampla acelasi lucru. Orice ar fi…are profil de arma genetica, afecteaza romani oriunde s-ar afla. Am fost facuta cu ou si otet zilele astea…asta ca sa folosesc o descriere draguta! Daca le-am spus ca nu votez, nu era bine, nu am spirit civic…daca m-am dus, mi-au sarit toti in cap ca nu le-am votat catindatul (unora). Si saraca de mine…m-am dus la vot pentru a doua oara in viata mea :))) …Ho nu dati!
December 9, 2009
Eu n-am in familie sau printre prieteni pe nimeni care sa-l fi votat pe Basescu sau sa-l aprecieze. Asadar, nici urma de discordie la acest capitol.
Deh, om fi cu totii vanduri mogulilor, pesedisti sau – mai mult ca sigur – comunisti de-ai lui Iliescu. Precis.
December 9, 2009
sa inteleg ca acum te-ai dat cu Base, domnu Sutu? pareai cam cu geona…nu ma astept sa publici, cum nu ai publicat comentariile mele anti geoana…oricum, sanatate.
December 9, 2009
Unele mesaje sunt in continuare pline de ura;multe vin din ,,partea rosie”.Cine o fi de vina ca ne-am intors la situatia de acum 20 de ani.Poate faptul ca politicienii sunt aceiasi,T.V.R are aceleasi reflexe,jurnalistii -.judecatori partinitori.Ce ramane?Omul de rand cu problamele lui,cu luciditatea si revolta lui,dar mai ales cu VOTUL lui..
December 9, 2009
Au trecut cei 20 de ani promisi de Brucan. Cei care au votat cu Geoana, sa se uite la declaratiile lui Nastase de a lua dreptul romanilor din strainatate de a vota. Poate asa vi se curata putin ideile… ;)
December 9, 2009
” Azi iarna vrajbei noastre s-a schimbat, Prin soarele lui York, în toi de vară …” (Will S.- Rick III, I, 1 )
Acum serios vorbind de la Base la York e calea cam lunga… :)
December 9, 2009
Cred ca acum e cel mai bine sa fii in pielea mortului. Ai votat si ai plecat inapoi pe celalat tariam. Nu te cearta nimeni, nu te scuipa nimeni. Te pomenesc doar in fiecare zi toti cei 5 milioane de alegatori ai lui Geoana.
December 9, 2009
Ura nu este constructiva, clar. Dar si sa stai cu mainile in san si sa accepti cum se fura tot in jurul tau, inclusiv votul, e mai bine? E mai productiv? Lupta asta cumplita se duce pentru ce a mai ramas de furat in Romania si pentru bugetul statului pe care noi, firmele private, il alimentam an de an ca sa se plimbe tarfele cu gipanul. Sunt convinsa ca si PDL si PSD au fraudat alegerile. Numai ca primii au avut institutiile statului la dispozitie, pe care le-au fortificat la maximum. Cat despre cum au votat romanii… Cunosc o familie in care el risca sa ramana somer la 55 de ani , varsta la care nu te mai angajeaza nici dracu si ea nu-si primeste pensia de 5 luni pentru ca nu este gata dosarul. Cu cine credeti ca au votat? Cu Basescu! De buna voie. Nici macar pentru un kil de zahar. Mai pricepeti ceva din tara asta?
December 9, 2009
unul ales si unul mafiot kaghebist.ce sa mai discutam?
December 9, 2009
Nu urăsc. Trăiesc un puternic sentiment de frustrare.
December 9, 2009
Pai dacă fotbal nu mai avem trebuie ca şi eu să mă distrez cumva. La noi sunt codri verzi de brad (aşa o fi Atilla ?) şi nonresponsabilitate politică. Şi din partea lor şi a noastră. Luăm totul în băşcălie, iubim sau urâm iute şi părtinitor, nu gândim raţional decât rar şi la urmă. Asta-i viaţa deci şi politica. Fără minţi tulburate şi emoţii necontrolate nu ar mai prea fi votanţi domnule.
December 9, 2009
Isteria asta va continua, din pacate, si dupa validarea alegerilor (pentru ca eu cred ca vor fi validate). Ce nu inteleg, este insa motivul pentru care am ajuns sa ne uram atat de tare unii pe altii, pentru ca si pina acum aveam aceleasi convingeri si daca nu pot spune ca ne iubeam, macar ne ingaduiam opiniile. Probabil ca partizanatul politic, pentru noi majoritatea, nu este decat un mijloc de refugiu in fata problemelor zilnice. Din pacate un refugiu distructiv. In loc sa ne vedem fiecare interesul personal ne luptam pentru interesul (si ce mai interes) al oamenilor politici.
December 9, 2009
Ca sa i-o dau cu manta Danielei, PREA MULTA URA PE INTERNET< PREA MULTE TEXTE SCRISE CU CAPS! :lol:
December 9, 2009
dupa alegeri o vecina mai in varsta spune ca e suparata, ca se simte rau, ca-i distrusa, eu politicos o intreb de ce? raspuns: oooo a iesit x presedinte. ii spun ca si eu l-am votat pe x. reactia ei: esti un tampit si pleaca val vartej. ce pot sa mai spun? decat ca indiferent cine este presedinte, scumpa mea vecina la 6o si ceva de ani va trai la fel, nu va fi afectata deloc. si atunci de unde iesirea asta plina de ura?? pai daca liderii lor au iesiri mizerabile atunci ce sa ne mai miram la oamenii simpli?
si totusi D-zeu ti-a dat intelepciunea de a discerne intre bine si rau, de ce trebuie sa fim manipulati si altii sa dicteze in creierul nostru.
December 9, 2009
sunt de acord…prea multa ura si discordie….nu te-am citit o vreme pentru ca nu mi-ai parut obiectiv…poate m-am inselat eu sau poate a fost optiunea ta…
discordia intre oameni a fost semanata (fara afi un apropo exclusiv la acest blog) si de jurnalisti. nimic in neregula. media e parte importanta si de nelipsit intr-o campanie electorala. astept acum o campanie media care sa sustina revenirea la calm.
felicitari pentru post.
December 9, 2009
Videanu – “domnul Blaga nu a vorbit nici o clipa cu prefectii. De altfel nici nu ar fi putut sa o faca deoarece singura modalitatea de a comunica cu ei este sistemul de teleconferinta al guvernului”.
Boc – “oamenii au votat pentru stabilitate guvernamentala”!
Poate ca au dreptatea ei – imbecilii nu sunt capabili de ura
December 9, 2009
Cristi, exact la asta ma gandeam si eu. Gata, alegerile s-au terminat, e cazul sa fim impacati fiecare cu rezultatul si cu optiunea facuta. 50% se simt castigatori, 50% invinsi, asta e situatia. insa nu inteleg de ce continuam cu ura. am evitat sa comentez cu prietenii optiunea facuta, desi am descoperit multi care fie nu au votat, fie au optat pentru celalalt candidat, nu pentru cel pentru care am optat eu, insa am incercat sa nu le comentez alegerea tocmai pentru a nu provoca situatia despre care vorbesti tu: discordie, rautati, insulte. si pentru a nu strica prietenii. doamne, mi se pare o nebunie sa continuam sa fim atat de patimasi. chiar si acum. cand totul s-a terminat. ca sa conchid: total de acord cu ce-i scris, ceea ce m-a si determinat sa comentez.
December 9, 2009
Chiar ca si mie mi-e frica sa ma intalnesc cu unii prieteni, parca a dat damblaua in noi, ne-am radicalizat la maxim. Mi-e frica sa ma intalnesc cu acele cunostinte intoxicate de Antena 3. De cateva zile e liniste pe la bloc ne salutam si nu deschidem discutia de frica ce ne-am spune unii altora.
December 9, 2009
Cristi, nu e vorba de ura…cel putin nu in cazul meu. Mie imi este CIUDA ca lucrurile au iesit asa. Cred ca prea usor se arunca in joc niste cuvitne foarte dure. Imi este ciuda si de faptul ca nici una dintre persoanele pe care le cunosc si care au votat cu Base n-a fost in stare sa-mi explice logic si rational de ce au facut asta. Imi este ciuda ca va trebui sa traiesc 5 ani in romania famigliei prezidentiale.
Exista niste nuante aici.
December 9, 2009
de ce A facut asta* :))
December 9, 2009
I: Ce ar fi trebuit sa faca Geoana sa castige alegerile?
R: Sa se alieze si cu PDL-ul.
cam asa se poate rezuma alianta media+partide…
December 9, 2009
Domnule Cristan Sutu…stiu ca vreti sa va detasati de politica (si eu)…
dar daca ceea ce este se spune aici e doar pe jumatate adevarat:
http://blog.imperiaonline.me/2009/12/07/avem-dovada-fraudarii-alegerilor-prezidentiale/
… we are fucked
December 9, 2009
ai votat cu basescu?? esti un muist!!
December 9, 2009
Situatia creata de acest rezultat este de-a dreptul infricosatoare. Este de necrezut cata vrajba a reusit Geoana sa cultive in sustinatorii sai, vrajba care acum a explodat din cauza ca a pierdut elegerile. Societatea romaneasca este acum extrem de polarizata, astfel incat mi se pare un fenomen asemanator cu ce s-a petrecut in Italia in 1943, atunci cand au luat nastere grupurile de partizani.
http://patrascudan.wordpress.com/2009/12/08/voturile-de-aur/
December 9, 2009
dupa hegel, am avut parte de teza, acum se creaza antiteza si vom sfarsi, dupa sarbatori (sau mai tarziu) cu sinteza…
December 9, 2009
Ai foarte mare dreptate in ceea ce spui…insa nu cred ca trebuie sa inchidem ochii, sa inghitim si sa trecem mai departe, nu putem sa ignoram gravitatea faptelor, nu putem sa ne aratam indiferenti fata de ceea ce se intampla in mod real. Nu cred ca e asa de simplu, unul a castigat, altul a pierdut si cu asta basta. Romania este cea care a pierdut si implicit romanii!!! Dar de asta o sa se convinga toti in vreo 2-3 ani…
December 10, 2009
Pentru unii, alegerea dintre un nesimtit si-un nerod a fost simpla. Nesimtirea e interpretabila, deranjanta, enervanta; nerozia e paralizanta, in cel mai bun caz, atunci cind nu e extrem de periculoasa. Pentru cei mai multi, alegerea a fost cea dintre comunisti si orice altceva. La fel de simpla. Pentru altii, in mod evident, alegerile au fost altele. Mai complicate.
December 10, 2009
M-am saturat de cei care identifica PSD cu comunistii. Treziti-va din nebunia asta. PSD a inceput jaful in Romania, PSD a reinviat notiunea baronului cu puteri discretionare in judete, PSD a favorizat polarizarea grava a societetii, PSD are numerosi miliardari de carton. Unde vedeti voi comunism la ei?
December 10, 2009
Sîntem, din multe puncte de vedere, un popor primitiv. Nu avem nuanţe, doar certitudini. Generalizăm orice. Şi urîm cu o frenezie vecină cu prostia. Nu cred că ne vom face bine prea curînd. Mulţi dintre noi trebuie să coboare din copaci sau să iasă din grote. Asta e.
December 14, 2009
n-am vazut popor care sa se urasca pe sine ca si romanii…
January 3, 2010
Discordia sau dihonia este ceva omenesc. Poate, că e şi sursa care ne face să trăim, căci numai când ea există, Iubirea aproapelui e mai tragică, mai plină de înţelesuri