Portret de candidat – ep.20

Azi mi-a sunat la ușă Klaus Iohannis. Era reîntrupat în trei tineri timizi, două fete și-un băiat, cu geci albastre și multe pungi în brațe. (Veste proastă pe săracii tineri de-au trebuit să urce, cu atîtea plase în mâini, șapte etaje ale unui bloc care – de trei săptămâni și cine știe cît mai durează – are liftul în revizie generală). Se interesau, care va să zică, de soarta votului meu amărît. “Mergeți la vot?“. “Merg“, zic. “Și cu cine veți vota?“. “N-aș vrea să vă spun“. “Sunteți mai de dreapta, așa, sau mai de stînga?“. “Nici asta n-aș vrea să vă spun“. “Dar în turul doi, dacă rămîn Ponta și Iohannis?…“. Mă uit la ei și le zîmbesc: “Dacă vor ajunge-n turul doi….” Și-apoi îmi e întinsă o plasă cu însemnele Alianței Creștin Liberale PNL – PDL. Am luat-o doar ca să vă arăt cum arată România lucrului bine făcut.
pix iohannis
bradut ioahnnis
bricheta iohannis

Avem, așadar, una bucată pix neam prost, una bucată odorizant auto de-ți rupe nasul în două și una bucată brichetă. Aruncate-n plasă. Alături de două pliante despre Omul lucrului bine făcut.

Domnule primar al Sibiului,

Asta înțelegeți dvs prin România lucrului bine făcut? Mizeriile astea pe care mi le-ați pus într-o plasă și pe care mi-ați întins-o prin mîinile a trei tineri simpatici și timizi? Am muncit vreme de 16 ani în cîteva redacții, am plătit impozite cu duiumul și am reușit să fac un credit pentru o casă care-mi va reveni după 30 de ani de rate lunare. Iar de vreo trei ani încerc să fiu antreprenor și simt, prin nivelul infernal de mare al taxelor și impozitelor, cum sunt jecmănit de statul pe care vreți să-l conduceți. Asta credeți că vreau eu să primesc de la voi? Un pliant cu sloganuri/promisiuni, un pix, o brichetă și-un odorizant? Chiar nu vă e rușine să trimiteți tineri liberali la ușile oamenilor cu odorizante auto? Priviți împreună cu mine imaginea de la jos, care circulă zilele astea pe Facebook. Așa arată România lucrului bine făcut? Știți care e diferența dintre gălețile cu ulei, făină și salam pe care le-au oferit toți președinții anteriori și pungile voastre cu brichete, pixuri și odorizante auto? Nici una! Sunteți făcuți din același aluat al nesimțirii. Iar pentru asta vă urăsc!

plase iohannis

7 Comments
  • Serafim
    October 28, 2014

    Nu că n-aș vrea să-i iau apărarea, dar ce zic e o chestie obiectivă. Te-ai gândit că s-ar putea să fie prea obișnuiți oamenii să voteze pe sistemul ăsta? Zic de unele regiuni doar. Că în Cluj de două săptămâni încerc să dau de ceva chestiuni de-astea și nu reușesc. Au doar niște pixuri (e drept, mai de calitate decât cel din poză) și pliante. În rest, se prea poate să nu poți ajunge președinte fără prostii de-astea. Dacă se putea ajunge, chiar cred că o grămadă de probleme nu existau.

  • Emanuel
    October 28, 2014

    Ti-au dat niste obiecte de o valoare materiala nesemnificativa inscriptionate cu insemnele de campanie ale candidatului. Pixuri cu Batman nu aveau.
    Lasand gluma, mi se pare o mare diferenta fata de galetile cu salam, ulei si altele de ale gurii. Acelea pozitioneaza alegatorul intr-o paradigma comerciala, lipsita de orice simbolism. Il branduieste ca fiind fomist si ieftin/ prost. Eu iti dau un bun alimentar, iar tu, pentru ca esti fomist, o sa-ti amintesti de placerea ingurgitarii pana in ziua votului (simboluri sau logo-uri ioc, ca s-au papat). In partea astalalta, bunurile date nu au valoare comerciala pentru un om care are masina (ca d’aia ii dau odorizant de masina) si care mai si obisnuieste sa scrie (probabil nu integrame) isi poate cumpara cu usurinta nimicurile astea. Scopul lor este de a strecura, intr-un mod de bun simt, simbolurile candidatului in viata ta, in speranta ca-ti vei aminti in ziua votului ca trebuie sa treci pe la sectia de vot. Nimeni nu se asteapta sa votezi cu el pentru o bricheta si un odorizant de masina. Problema este a ta, ca ai ramas in paradigma trocului, a cumpararii votului.

  • Maria
    October 28, 2014

    Tu macar le-ai primit in plasa. Doamna cu ”Romania frumoasa” n-are asa ceva. La ea se dau pixul, bricheta si pliantul direct in mana. Si mi-a si trimis trei barbati ponositi de m-am speriat ca s-a spart o teava prin curte si-au venit niste muncitori obositi s-o repare. Nu ca aveau haine ca vai de ei, saracii, asta as fi acceptat in alte conditii (nu in asta cand iti pun in mana un pliant cu ”Romania frumoasa”). Dar erau nebarbieriti, nespalati, fara dinti – ca veniti din pestera!!! Daca-i trimite si prin Dorobanti, s-a lins pe bot de voturi de la electoratul tinta. :D

  • Cristian Șuțu
    October 29, 2014

    @emanuel – Te intreb si pe tine: asta e Romania lucrului bine facut? Despre ce simboluri ale candidatului vorbim? Eu as vrea un candidat CU MESAJ. Un candidat cu DIRECTIE. Un candidat care-mi spune clar si precis ce DRUM are tara asta de parcurs in administratia lui. Daca tu bati la usa mea cu o plasa m-ai convins de micimea ta. Tara asta are nevoie de EDUCATIE. Nu de vorbe goale impachetate in odorizante.

  • lecampeur
    October 30, 2014

    Sa nu uitam totusi ca sunt materiale de campanie. Ce ai fi vrut sa-ti dea?!…pui congelati?!

  • Emanuel
    October 30, 2014

    E clar o campanie outdoor prost facuta daca se limiteaza la asta. Da, se poate intotdeauna mai bine. Daca iti dadeau si niste pliante in care sa citesti cateva idei din programul lui, daca iti spuneai ei niste puncte din program si iti cereau opinia, daca te invitau la o dezbatere cu un reprezentant local, ar fi fost ce trebuie sa fie. Insa chiar si asa nu se compara cu punga cu ulei, carnati si paine.

  • Sisu
    November 2, 2014

    Asa este, Iohanis, cel care spune ca nu face campanie de pomana este defapt sarpele care ii minte pe romani.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *