Inițial i-am spus entuziasm. Nu știam prea bine în ce mă bag. Eram încă jurnalist, mergeam zilnic în redacție și scriam. Cred că eram bun în ceea ce făceam. Lucrasem în cele mai bune redacții, alături de jurnaliști valoroși, iar articolele mele (unele dintre ele studiate la Facultatea de Jurnalism) aveau adesea impact zgomotos. Însă eram fascinat de fotografii. Aveam o cameră foto destul de primitivă și o purtam mereu cu mine. Arhiva mea de fotografii devenea tot mai mare, chiar dacă, tehnic vorbind, eram la grădiniță. Îmi place să cred că sunt autodidact, dar e necinstit să spun asta cu convingere. Am învățat foarte multe de la Radu Bădoiu, cel cu care am înființat în 2011 studioul Foto Union. Am învățat multe în materie de editare foto și de la Luca Achim, probabil cel mai bun și migălos editor foto pe care l-am întîlnit vreodată. (Primele două serii de fotografii de la Portret de Femeie – 2011 și 2012, vezi mai jos – sunt editate de Luca).
Zilele trecute am intrat în al șaselea an de viață cu Foto Union. Și de aproape patru ani am renunțat la meseria de jurnalist. Care-mi plăcea. Mult. Aveam însă tot mai des senzația că lucram pentru alții și aproape deloc pentru mine sau pentru ideea de jurnalism. Așa se face că într-o dimineață de februarie am luat împreună cu Radu decizia să punem la un loc tot ce avem noi mai bun și să aducem pe lume un studio foto altfel. Cîteva ore mai tîrziu anunțam Foto Union și prima mare campanie publică de fotografie din România: Portret de Femeie. Care avea să se întîmple între 1 și 8 martie, la studioul din Săgeții 6.
[supsystic-gallery id=2 position=center]Au urmat tot felul de alte evenimente foto. Am inventat picnicurile Foto Union, taberele Foto Union, vînătorile de veverițe în Herăstrău, Portret de Familie, ziua porților deschise, Portret de Copil, cel de Școlar etc. Și apoi a venit următorul martie, cel din 2012. Cînd am deschis din nou ușile de la studio pentru o nouă ediție Portret de Femeie. De data asta în parteneriat cu Pepsi, căruia i-a plăcut foarte tare ce facem noi, adică Radu, Luca și cu mine.
[supsystic-gallery id=3 position=center]Pentru Portret de Femeie 2013 ne-am mutat într-un apartament din minunatul hotel Continental din București. Partener: Feminella, un brand dedicat exclusiv femeilor. Editor foto: Ovidiu Nuță.
[supsystic-gallery id=4 position=center]La Portret de Femeie 2014 am mutat studioul într-un salon pentru femei din Floreasca și le-am propus fetelor să vină îmbrăcate în ii. Era primul eveniment Foto Union fără Radu și mi-a fost, recunosc, frică. M-a ajutat pe partea de editare Ovidiu Nuță. Sponsori: Doina și HP.
[supsystic-gallery id=5 position=center]Pentru ediția 2015 am chemat lumea la noul studio Foto Union, din bld Ion Mihalache 150. Și am îndrăznit o editare aparte, în care am scos culoarea din imagini în proporție de 70-80%. Partener: Bitdefender.
[supsystic-gallery id=6 position=center]Peste patru zile începe ediția a șasea a evenimentului Portret de Femeie. Pe care îl voi realiza singur, fără ajutor la editare. La Cărturești Carusel. Cu partener Bitdefender. Iar fotografiile vor arăta așa:
[supsystic-gallery id=7 position=center]
February 26, 2016
sigur, orice poza pare mai hartistica daca o dai alb-negru.
February 27, 2016
sigur, orice om care folosește cuvîntul “hartistic” știe bine ce spune.
March 4, 2016
cred totusi ca a folosit intentionat cuvantul “hartistic” :)
April 2, 2016
@cezar: exact.