Statul orizontal

pat spital GA 2018

 

N-am vrut să public textul de mai jos, scris în urmă cu trei zile. Dar tocmai am citit o știre care ne anunță cam așa: Ministerul Justiției lucrează la un proiect de lege care prevede conferirea de despăgubiri, compensații materiale, pentru perioada cît un deținut a stat în condiții necorespunzătoare, a anunțat, marti, ministrul Tudorel Toader, citat de Agerpres. (sursa)

Nesimțirea acestor oameni puși să administreze treburile țării e deja un fenomen dincolo de pragul suportabilității. Acestor jigodii puțin le pasă de mizeria (și  de nesimțirea administratorilor) din spitale. Puțin le pasă de banul public care-ar trebui alocat educației, sănătății și infrastructurii. Puțin le pasă de bolnavi și de medici, de profesori și de elevi, de micii întreprinzători și, în general, de binele public.

Și acum textul de care vă ziceam la început.

La ora la care încerc să mă calmez scriind aceste rînduri, copilul meu este într-o intervenție chirurgicală. La un spital din București. Stau pe un trotuar din parcare și aștept. Aș fi intrat și eu în spital, vă dați seama, să stau lipit de ușa pe care va ieși medicul. Cu vești. Dar nu se poate. Spitalul este în carantină, astfel că doar mama copilului are voie. Te supui. Și aștepți. Secundele au alt ritm.

Ce pot să fac? Mă uit la asistenta de la trierea pacienților. Cum dă ea halate de teoretic unică folosință celor care urcă în spital. Sunt de la ora 8 dimineață aici, acum e 13.30, și nu am văzut nici un halat scos din țiplă. Toate sunt refolosite. Apoi văd cum alți tați sunt totuși lăsați să intre și mă întreb cît costă oare tariful anti-carantină cu halate refolosite. O întreb și pe asistenta de la triere. Îmi răspunde că nu mai pup sus.

Între timp, mi-am făcut de lucru mergînd pînă acasă să aduc laptele praf. Și biberonul. Și încălzitorul. O altă asistentă ne spusese că e sîmbătă și că e complicat de scos din depozitul spitalului laptele praf necesar. “Mai bine aduceți dvs…”

Ruxandra mi-a zis să aduc și celelalte lucruri necesare. În special șervețele dezinfectante. Pentru că asistentele de pe salon curăță pătuțul cu unele demachiante…

Am adus de toate. Căci nu poți bănui ce nu mai are statul orizontal. I-am adus și ceva de mîncare pentru că spitalul nu oferă hrană mamelor care nu au adus de acasă farfurie, furculiță și cuțit. Să vă mai spun? Cearceaful de pe pat e plin de pete (foto sus), deși tocmai a fost pus. În sertar sunt niște bacterii de ți se oprește respirația (foto jos). La baie nu e hîrtie igienică. În salon nu e săpun pentru copii. Nu sunt aleze, nu sunt scutece. Există un singur frigider, pe hol și ăla e ticsit cu mîncarea pacienților. Biberoanele se pot steriliza doar la bucătărie, dar numai dacă ai fost previzibil și ți-ai adus propriul detergent și burete… 

Incredibil, nu?

Încerc să mă calmez, repet, scriind aceste rînduri. Dar tot ce aș vrea să fac acum e să lovesc un pesedist. Unul, oricare, în locul tuturor jigodiilor de la PSD&PNL&company care au furat țara asta în ultimii 28 de ani. De halatele de unică folosință și laptele praf pentru sugari și pînă la autostrăzi.

Sunteți niște criminali, nenorociților!
Iar locul vostru e la pușcărie. Nu în Brazilia, nu în guvern.

Cum ziceai tu, Tudorele? Că infractorii care nu au condiții în pușcării să fie despăgubiți?

FMM!

Precizare importantă:
Tot respectul pentru medicii care s-au ocupat de sănătatea copilului meu. Profesionalismul lor este de-a dreptul extraordinar. Cred cu tărie că problema e în administrarea treburilor țării. Nu la specialiștii ei.

sertar spital GA 2018

44 Comments
  • Otilia
    March 20, 2018

    Te inteleg perfect si stiu ce inseamna, chiar daca nu are legatura una cu alta, sora mea a nascut intr’un spital din Romania, jud.Ilfov, si’l descria la fel ca tine, eu in schimb am nascut intr’un spital de stat din Italia, unde nu mi’am luat de acasa decat haine de schimb, mi’au dat pampersi pt copil, servetele umede, ulei pt copil, mancarea cand o aducea ma intrebau daca mai vreau, si era mancare buna, nici acasa nu preparam poate ce mi’au adus, farfuriile curate, lenjeria patului o schimbau pe fiecare zi, in salon eram maxim 3 mame, iar baie in fiecare salon , curata, cu sapun, hartie igienica si hartie de sters pe maini. M’au intrebat daca e primul copil si am zis ca da, si m’au invatat cum sa’l pun la san, cum sa’l spal, cum sa’i curat nasucul, pe toate mamele ne invatau, iar pe noi asistentele ne strigau “ mama” cand aveau ceva sa ne zica. Nu am platit nimic , totul era pe asigurarea medicala. Si era spital de stat, cu aparatura mai veche si paturi vechi dar totul foarte curat, am ramas impresionata, iar atitudinea medicilor si asistentelor era una pozitiva, calma, placuta, se vedea ca practica aceasta meserie din placere. Parca nici durerile nasterii nu mai erau asa mari cand simteai ce personal te asista!

  • Cristian Șuțu
    March 20, 2018

    Mulțumesc pentru comentariu, Otilia.
    Din păcate, în ADN-ul nostru a intrat adînc corupția. Am fost mințiți și furați sistematic vreme de vreo75 de ani. Oamenilor li se pare firesc acum să fure. Și să mintă. Se lasă conduși de o bandă de hoți.
    Valori inversate.
    Și-mi dau seama acum că poate singura noastră salvare este educația…

  • Carmen
    March 21, 2018

    Nu se arunca nimeni cu commenturi pro sau contra
    Eu sunt contra lor, a politicienilor. A tot ce tine de administrarea tarii noastre
    In Germania am nascut. Ma tot intreb daca as mai fi astazi ok dpdv al sanatatii mele si nu numai Daca nasteam in tara, intr un spital, intr unu din orase…nu stiu, nu in capitala.
    Am nascut aici fara a sti limba germana, prin semne sa zic asa cd treb sa vb germana si am fost tratata cu respect si totul a fost perfect. Pana si durerile nasterii nu dureau atat de linistita am fost aici in conditiile create de ei, nemtii pt mame si mai ales pt copii
    Ma tot intreb de ce aici se poate si la.noi nu?
    Scriu in graba ca sa nu mi pierd ideile
    …sunt multe, multe cu semne de intrebare si imi raspund ca asta a fost motivul pt care am plecat
    N am mai suportat ipocrizia si parvenismul unora
    N am cuvinte
    N ai cu cine sa lupti in tara ta
    E ca si cum ai incerca sa te certi singur in oglinda
    Daca incerci sa faci cv bun ajungi ca binele sa se intoarca sub forma raului dar tot asupra ta
    N am cuvinte

  • Amir
    March 21, 2018

    Îngrozitor. Trăiesc in Israel de trei zeci de ani.
    In urma cu 21 de ani mi-am însoțit tatăl la operație pe cap la sp. Municipal.
    Chiar nu s-au schimbat lucrurile.
    Nu s-a ajuns la masa critica care va răsturna realitatea.

  • Bogdan
    March 21, 2018

    Buna ziua, sper din tot sufletul ca intre timp sa aveti vesti bune de la medici.
    O mica observatie:
    Sigur educatia este singura noastra sansa.
    Nu, poate….
    Mi-a placut post-ul dvs.
    In rest numai de bine,
    Bogdan

  • Luiza
    March 21, 2018

    Ai perfecta dreptate!
    Gandacii acestia grotesti si odiosi trebuie incepand de sus starpiti!..

  • Cristeen
    March 21, 2018

    Bacteriile, mizeria urâtul emană din dispoziția noastră reală de a ne respecta aproapele.O nație retardă in ceea ce privește obiectivitatea, cu defecte respingătoare cultivate din sec 19, de la nașterea ei..Liderii aleși sunt emanația năzuințelor noastre cele mai adânci: banii mei, pensia mea, statutul meu si după mine, daca vine potopul, cu atât mai bine, înseamnă că nu mai ma prinde nimeni..Popor de slugi in majoritatea lui, cu un procent mic de oameni frumoși, obișnuiți sa sufere si sa aștepte izbăvirea de cei mulți.
    Te as corecta, nu administratorii sunt problema ci cei care i aleg cu pasiune, amoralii cei mulți care zâmbesc din inimă celui ce i urăște pe cei pe care i urăște si el. Fie ca sunt de o parte sau de alta, ura, votul din ură, nu poate duce decât la mizeria tuturor.

  • Raluca Barbu
    March 21, 2018

    Eu am avut-o pe mama internata intr-un spital italian, de urgenta. Desi nu vorbea limba, tosta lumea se straduia sa se faca inteleasa, au tratatat-o cu cea mai mare grija, practic i-au salvat viata. Intr-o zi am lasat pe masa asistentelor doua portocale, pe care mama nu le putea manca. A doua zi, pe rand, au venit toate sa ne multumeasca! Pentru mancare se facea menu saptamanal, ales de pacient, evident in baza patologiei… Si mai am multe de povestit. Nici in Italia nu sunt scutiti de probleme, nici medicii, nici pacientii, dar…daca tot trebuie sa ajung intr-un spital…prefer sa nu fiu acasa…

  • Cuciureanu Anișoara Florentina
    March 21, 2018

    Copilul meu a fost internat într-un spital de copii din Iași unde a fost operat și am stat 10 zile, condițiile de nedescris, geamurile vechi de lemn, trebuia pus o pătură ca bătea vântul, nu puteai aerisi ca nu se deschideau, pereții murdari, o baie la 3 saloane și alea comune, de pe personal nu am nimic de spus au fost foarte drăguți, îi respect pe acei medici care lucrează în asa condiții

  • Caty
    March 21, 2018

    Trist, dar adevarat!
    Din pacate am ajuns atat de nepasatori de ceea ce se intampla in jurul nostru incat, nu se pare normal tot ceea ce se intampla negativ.Am beneficiat de serviciile medicale si in țara si in strainatate si diferenta este coplesitoare intr-adevar.
    Dar daca noi, ca si cetateni ale acestei tari am invatat sa ne obisnuim cu raul, si sa dam din umeri, cu siguranta nu va veni nimeni din afara sa ne ajute.Totul incepe, sau ar trebui sa inceapa de la noi.Daca vrem sa schimbam ceva, ar trebui in primul rand sa ne schimbam pe noi insine.
    Exemple pot da detul de multe in acest sens si fiecare din noi sunt sigura ca are cel putin un exemplu din acesta, dar am sa limitez la cel mai recent, chiar daca nu este pe ,,tema ” articolului.Am avut neplacuta surpriza sa calatoresc cu o firma de transport persoane catre aeroportul Henri Coanda, iar neprofesionalitatea si nepasarea abgajatilor de la dispeceri pana la soferi au facut sa pierdem avionul, iar cand am cerut explicatii si am rugat destul de frumos sa se gaseasca o modalitate de a-si face bine treaba, ni s-a raspuns destul de urat ca sa nu mai spun ca si ceilalti pasageri aflati in microbuz au sarit in apararea soferului(cu toate ca si dumnealor urcau in acelasi avion si deci implicit il pierdeau, ceea ce s-a si intamplat)spunandu-ne sa ne trezim la realitate ca aici suntem in Romania, nu in Italia,Spania sau Germania.Asa am ajuns inca o data la concluzia, ca pana nu ne schimbam noi ca oameni, pana nu ne vom schimba mentalitatea, nu vom putea schimba nimic in tara noastra draga si o vom lasa prada ,,vulturilor” de la putere.

  • Vasi
    March 21, 2018

    Protestele pasnice sunt solutia.
    Data viitoare faceti si Hora Unirii in fata parlamentului, sigur o sa se schimbe ceva in bine in curand.

  • Cosmin
    March 21, 2018

    Da Cristian, singura salvare este educatia, asa cum a fost dintotdeauna.
    Asistam insa neputinciosi si la distrugerea ei tot de catre nenorocitii care au acaparat tara asta. Avem cea mai mare rata a analfabetismului din UE, ca sa nu mai vorbim de analfabetismul functional.
    Eu personal nu mai vad sperante de imbunatatire in educatia romanilor. Sunt atat de multi care nu mai pot sa invete din cauza lipsurilor materiale incat asta ne va coplesi economic peste putin ani (maxim 5). Va exista forta de munca doar pentru sapat santuri.
    Am si eu un copil de 2 ani si mi-e teama ca va trebui sa plec din tara asta pentru a-i oferi sansa la un viitor normal.
    Ma bucur ca ai gasit personal medical dedicat profesiei in acel spital de stat.

  • Anca Elena
    March 21, 2018

    Eu ma rog zi de zi ca micul meu pui de om sa fie sanatos….am ajuns o singura data cu el la urgente si sincer imi venea sa il iau si sa fug cu el de acolo….era jumatatea lui decembrie si in spital nu era caldura,se folosea o aeroterma electrica pentru a incalzi salonul si nu mai zic ,e o singura toaleta pe un etaj intreg ,o toaleta care arata ingrozitor,cearsafurile ca si cel pe care l-ai pus in poza erau gata patate,mobilierul vechi si ruginit….am avut noroc ca am stat doar pt o perfuzie si am plecat acasa si multumesc lui Dumnezeu ca am dat peste o asistenta care stia ce are de facut si i-a pus branula micutului din prima incercare..😯😦😦

  • Maria P
    March 21, 2018

    Sa nu uitam totusi ca cei care fac un calvar din viata pacientilor si apartinatorilor sunt tot cei care ii vindeca. Ca asistentele si managerii spitalelor sunt manjiti pana in varful capului cu rahaturile pe care oamenii le sufera zi de zi in preajma lor. Ca faptul ca e sambata si nu se pot scoate alimente este o mizerie inventata de vreun sef de stabiliment,. Ca ei sunt cei care nu isi fac meseria din vocatie, ci cu insistenta infundata de mocirla umana in care se scalda si care ii face ca a intinde mana dupa mita sa fie cel mai natural gest pe care il cunosc. Si toate astea cu complicitatea tuturor, de la portar, la sofer, la brancardier, la infirmiera, asistenta si pana la (mai ales) medic. Din pacate, medicii nu au niciun ascendent moral in aceasta cangrena. In plus, etichetele precum PNL, PSD, etc. nu ajuta la nimic. Toate acestea vorbesc despre mizeria umana care zace profund in societatea romaneasca, la toate nivelurile.

  • ghiocel 1955
    March 21, 2018

    Stii ca marea majoritate a celor ce vegeteaza pe langa spitalele de stat sunt masa de votanti PSD, cei carora orce schimbare li se pare ca se opreste Pamantul din rotatia sa, cand in azile batranii traiesc ca in lagare, spialele de copii sunt grajduri, dar tov Tudorel moare de grija detinutilor care nu imtamplator se afla in carcere, ca deh Doamne pe undeva e si normal ceea ce se petrece, ca doar guvernul trebuie sa fie solitar cu tovarasii lor, dar asta-i mentalitatea romaneasca la inceput de mileniu III si cu ea defilam in continuare.

  • miniom
    March 21, 2018

    Asta e statul minimal(criminal), visul de aur al lui basescu, ce este si va fi implementat de orice guvernare pentru ca…se poate.
    Se vor gasi intotdeauna miliarde de $ pentru achizitii militare de aiurea, dar pentru sanatate si educatie nu. Genocidul a devenit politica de stat justificat de constrangerile bugetare tip MTO.

  • o femeie
    March 21, 2018

    Am colectat bani cu o amica si cumparat material. O inimoasa a cusut 30 de cerceafuri de pat mic, pt spital de copii. Mai cunosc mama de pacient care a dus zi de zi seringi in loc de spaga la asistente. Si crema de fund de bebelusi, cica asta a disparut a 2a zi dintr-o camera unde nu puteau intra decat asistentele, din camera de prematuri …
    Cand am fost in spital am adus sapun si lasat acolo. Sa fie, nu toti au ca mine suficient stoc de sapunuri acasa.
    Din gura in gura (nu cunosc direct) am auzit o camera de spital de adulti unde au strans pacientii si apartinatorii bani si montat geam de termopan.

    Sunt multe ce putem sa le facem noi, imediat. ACUM. De ex. ar merge un afis pe usa pt cei ce vin la internari sa stie sa isi aduca lingura si castron de acasa, nu rezolva problema dar previne.

  • Ana Maria
    March 21, 2018

    Sper sa ai vesti bune pentru sufletul cel mic din viata ta.
    Eu am fost operata in 2008 in Hannovra, Germania. Operatie pe creier facuta transfenoidal, nu m-au taiat pe cap, am o singura cicatrice pe picior. Pentru ca sunt atat de avansati incat pot face asa ceva. Si pe langa asta, am simtit ca stau la hotel, nu intr-un spital. Sa nu mai vorbim de curatenie sau amabilitatea personalului.
    La noi copii sunt nenorociti pe viata. Am intalnit, in timp ce eram internata la noi intr-un spital pentru niste teste(oribila experianta asa cum va puteti imagina), un pusti de vre-o 6-7 ani. Operat la noi. Aceeasi tumora. Acum… are probleme de 1000 de ori mai grave ca mine. Eu voi lua un tratament toata viata, pot sa traiesc cu asta, nu ma impiedia cu nimic. Dar pustiul ala de 6-7 ani acum are 15-16… cu probleme foarte grave si a stagnat in evolutie fizica. Si toate astea pentru ca sistemul din romania isi bate joc de sanatatea oamenilor.
    Sa nu va ganditi ca fac parte din vre-o familie cu bani… nu nu. Am avut doar norocul si sansa de ceva mai bun si de oameni carora nu stiu daca o sa pot sa le multumesc vre-o data pentru cat m-au ajutat.
    Statul roman nu a facut nimic pentru mine. Nu imi ofera pastilele de care am nevoie si nici nu mai vorbesc despre decontarea operatiei de 40.000 de euro. S-a prescris… romania…
    Daca as avea suficienta putere as face sa fie altfel… dar nu am, nimeni nu are. Oricat am iesi in strada si am milita pentru o viata mai buna… nu se va schimba nimic pre curand. Ramane doar sa incercam… si sa luptam pentru noi si cei ce vin dupa noi…

  • Helena
    March 21, 2018

    Buna ziua,
    sper ca, copilasul dvs. este in regula. Ii doresc sanatate si o copilarie fericita.
    Aveti dreptate, schimbarea TREBUIE sa inceapa cu NOI (ca individ) ca sa putem schimba ceva. Nu poti schimba ceva in bine daca te revolti doar cand ti se intampla tie ceva, trebuie sa ne revoltam si atunci cand vedem o nedreptate impotriva unei alte persoane/unui alt grup. Oamenii, romanii in special, trebuie sa constientizeze ca nu au doar obligatii, au si DREPTURI. Nu putem fi “obligati” de ex. doar sa platim taxe si impozite, ci avem DREPTUL ca, in schimbul banilor platiti, sa fim tratati si respectati ca oameni. TREBUIE ca, de fiecare data cand nu ne sunt respectate DREPTURILE sa protestam, sa ne facem auziti! Altfel, ramanem ingropati in aceeasi mizerie. Sa nu credeti niciunul ca, in tarile pe care noi le numim civilizate, nu exista “uscaturi”, ca acolo nu se fura, sau ca acolo umbla cainii cu colaci in coada, insa acolo oamenii au INVATAT sa IA ATITUDINE.

  • Alina
    March 21, 2018

    Bunica mea a murit acum aproape 4 ani din cauza unei infectii luate din spital care i a grabit sfarsitul. Pana atunci ani de a randul am batut drumul prin spitale…e cumplit si nu cred ca ne vom vindeca prea.curand.
    Am nascut acum 5 luni la Polizu si m a socat camera in care ne faceau toaleta si ne schimbau pansamentele …mobilier vechi, instrumentar depasit, pereti cu igrasie…
    Ma rog sa fie bine si sanatos copilul meu si fac tot posibilul sa fim sanatosi , sa nu trebuiasca sa ajungem la spital, si mai ales la Pitesti. Aici eu cred cs mergi la moarte sigura. Iti semnezi singur sentinta….

  • Victor
    March 21, 2018

    Stimate Domn, va fac o sugestie, desi sunt aproape sigur ca nu o sa intelegeti si o sa veniti cu sloganele generatiei dvs. Poate ar fi fost mai folositor ca, in timpul operatiei copilasului dvs sa va rugati, in loc sa va certati cu asistenta de la triaj. Sunt sigur ca acum nu intelegeti si o sa sariti cu vrem spitale , nu catedrale, nu suntem spalati pe creier si pupatori de moaste, noi avem educatie superioara etc. V-as spune ca spitalele minunate din tarile de care povestesc ceilalti conentatori au fost facute dupa ce si-au construit catedralele. Si, a propos, Catedrala Mantuirii Neamului a inghitit bani publici cam 40 milioane si va msi inghiti inca 20. Aceasta tara a dat 1 miliard euro pe aparatura de ascultare si supraveghere. Un spital nou, modern, costa cam 200-300 milioane. Serviciile secrete au crestere de buget peste 100 milioane euro in 2018 fata de 2017. Faceti singur calculele. Inca o data, in loc de ura, revolta etc, incercati cu un Tatal Nostru. Macar incercati, veti vedea diferenta … Multa sanatate micutului. Sa stiti ca multi pupatori de moaste pe care nu-i cunoasteti se roaga pentru el. Dar sigur nu se roaga pentru autostrazi! Nu am vrut sa fiu ofensator cu acest mesaj, daca vacderanjeaza imi cer scuze si nu-l postati.

  • Marga
    March 21, 2018

    La asta ne a adus Revolutia? La mizerie mai mare decit era innainte? Pai ce fel de popor e asta? Eu am fugit, nu mai stau in Romania, dar cine sta acolo si a muncit cinstit o viata, si are doar 300 euro cca salar ce face? Cu spaga care trebuie s o dea la spital ca sa nu se infecteze sau sa moara poate? Tara blestemata!

  • Ciprian
    March 21, 2018

    Nu ne mai salveaza nimeni! Asa suntem! NESIMTITI!!!
    P.S. Trec zilnic pe langa spitatul Grigore Alexandrescu (prin spate). Cand au fost zapada mare nimeni nu a dat o lopata acolo desi se circula pe acolo intra pacientii! Mai e ceva de comentat? Astia suntem noi!

  • Alin
    March 21, 2018

    Hai sa iti zic ce am facut eu. I-am omorat cu hartiile oficiale. Recomand! Pe hartogari ii omori cu hartiile oficiale ca ala e “Dumnezo”-ul lor. Pe scurt. Cosntanta – concediu – Marea Neagra. Sotia intepata de ceva insecta dimineata fata umflata borcan. Mergem la urgente. Nu triaj, nu panou informativ, o respectabila mula plictisita la un birou inchis intr-o cuscubeata la care stateam toti caciuliti la coada, cica face triaj. Pe jos jeg ca in birt comunal. La intrare muc-uri de tigare cel putin un cartus. Trec doua ore, a mea e cu fata ca un balon, nu mai vedea de umflatura. Sta cuminte pe o banca cum is alea de la CFR marfa. Ma duc la director si ii zic ca in UPU n-are teriaj e jeg si ca imi pune sanatatea sotiei in pericol. Asistenta se uita la mine ca la o aratare. Cum imi permit sa ii zic la Dumnezo ca e incapabil si ca e vinovat de proasta conducere. In 5 minute a mea e inauntru la urgente. 2 medici extenuati la un spital judetean oras cu 15.000 turiusti. Inauntru doi pe un pat si carantina e langa buda comuna. Da buda ca era pisalau pe jos ca la vaci. No, apai daca voi mi-ati f***t o zi de concediu ca deja se facuse seara cu drum cu stat cu stat si inauntru cu pseudotratament iar cu drum si cu stress – luati cu pita plangere scrisa catre ministru, plangere scrisa catre Arafat ce era responsabil cu UPU, plangere scrisa catre Prefectura, plangere scrisa catre toti hartzogarii posibili si imposibili. Am cerut o comisie de control pentru mi-am simtit viata pusa in pericol – si guess what? is obligati sa o faca si is obligati sa raspunda cu demersuri oficiale. Luati cu pita slugooilor imputiti ce trandaviti pe bani publici si luati exemplu dragi romani! Mortii se ingroapa cu pamant si viii cu hartii!

  • Marcel
    March 21, 2018

    “Și-mi dau seama acum că poate singura noastră salvare este educația…”

    Este intr-adevar singura masura pe termen lung sa iesim din mocirla. Sa ne invatam copii sa ia decizii bune.

    Dar eu ei grija sa nu cumva sa se intample asta: reducerea bugetului, politizare pana la talpa administratiei, infectarea capacitatii de rationare a micutilor cu intoxicari dogmatice (religia in scoala)..si altele. E un razboi de uzura pe care il cam pierdem.

  • Dutu
    March 21, 2018

    Mie nu-mi place ca va plangeti, va meritati soarta, cei care au ales acesti conducatori au adus multa durere in sufletul multor oameni cinstiti si nevinovati. De nesimtirea care se afla in spitalele din tara este stiut pe tot globul pamantesc. Toti medicii buni lucreaza afara ca nu au mai suportat sa fie umiliti si sa primeasca salarii de nimic. Cat despre cei care au ramas sa profeseze in tara traiesc o tragedie pana in ziua cand or sa hotarasca sa puna punct. Problema este alta, ce facem cu nesimtirea celor care nu-si fac datoria si primesc salarii care nu le merita. Eu as intreba administratorul unui spital cum indrazneste sa puna cearsafuri murdare la oameni care incearca sa lupte cu boala cu microbii si virusii. Astia trebuie pedepsiti, astia sant dusmanii adevarati ai tarii astia sant cei care ucid oameni nevinovati. Aia din parlament or sa raspunda la ce-au facut cand or sa fie schimbati de alte partide, poate intr-o zi o sa vina un conducator cinstit care o sa faca ordine si o sa pedepseasca pe toti cei care au lovit cu nesimtire in tot ce a fost bun in tarisoara noastra. Un singur lucru vreau sa mai spun, D-zeu sa binecuvanteze romanii si Romania. Fiti puternici si luptati pentru binele vostru.

  • Oana
    March 21, 2018

    Oricat de profesionisti ar fi medicii nostri, in mare parte e si vina lor ca sunt astfel de conditii. Cel putin conditiile de igiena ar trebui supervizate de ei. Strictetea in aceasta privinta pleaca de la medici. Daca considera ca nu e treaba lor sa o solicite si sa se asigure că isi trateaza pacientii in conditii de maxima igiena, atunci au o mare problema. Noi toti suntem de vina. Nici majoritatea pacientilor si apartinatorii lor nu respecta intru totul regulile. Si din pacate luam atitudine cand ne ajunge cutitul la os…si ne afecteaza direct.

  • Sava
    March 21, 2018

    Trebuie pusi la zid acesti hoti, golani si nesimtiti

  • Doru Dascalu
    March 21, 2018

    Doar dacă îl citești pe Anton Pan, ai să reușești să înțelegi această nație. Dacă mai trăia în zilele noastre în adăuga cu siguranță și pe acesta: Cu prostul neșcolarizat, te lupți puțin și ai scăpat, Dar duci o luptă colosală, cu prostul care are școală! Și nenorocirea este că acum sunt majoritatea școlarizați. Cu alte cuvinte nu ai nici o șansă. România poate fi schimbată într-un unic și singur mod. Strămutând populația românească și aducând alta, de altă nație.

  • Mile
    March 21, 2018

    Sunt si eu tatic si am trecut recent prin mai multe experiente medicale – pozitive in Viena si negative acasa in Timisoara. Intrebarea cu care am ramas e daca merita sa risc in Romania sanatatea baietelului meu si sa raman aici ca sa schimb cate pot sau sa emigrez si sa imi conving si prietenii si rudele sa emigram?

  • Teodora
    March 21, 2018

    Sunt in Italia de aproape 15 ani. Cand am intrat prima data intr-un spital am ramas impresionata. Cersafurile albe si netede precum o coala de hartie. Desi eram vizitator (am ajuns in timpul pranzului impreuna cu o prietena care avea sotul in spital) am fost intrebare daca dorim si noi ceva. De la ora 2-4 medical de saloon este la dispizitie ruderi pe ntru a-i informa de stare a sanatatii pacientului.
    Este incomparabil cu ce am vazut in Iasi, la spitalul Sf Spiridon😈😈😈 ceia ce m-a indignat a fost atitudinea nei assistente sau infermiera care TREBUIAspun trebuie sa ajute o bolnava operata la un picior (avea laba piciorului taiata)sa se dea jos din pat si sa se aseze in ceaunul cu roti.
    Assistenta pur si simplu statea a si se uita la ea fara sa faca nimic. O privea. Am vrut sa iau attitudine sa-i spun sa-si faca datoria, dar persoana la care eram in vizita m-a rugat: te rog sa taci, tu pleci ,eu am sa am nevoie de ajutor ,ii dau de fiecare data 5 lei sa-mi ia glicemia ….daca tu nu taci s-ar putea ca nici cu bani sa nu mai vina.
    E stigator la cer ..Cata mizerie, cata indolenta si cata a aabilitate
    Nu mai exista omenie.

  • Mihai
    March 21, 2018

    Nu există nici o șansă să se schimbe ceva în țara asta. Aceeași mizerie este în educație, sănătate, justiție, poliție, administrație, peste tot.

    De la Revoluție există numai speranțe, dar nici un progres.

    Îmi pare rău că treci prin așa ceva.

    Dacă ai fi plecat din România cum au făcut milioane de români, copilul nu ar fi trecut prin așa ceva. Nu există alte soluții. Cine crede că se va schimba ceva în țara asta este naiv.

  • Tudor Brinzan
    March 21, 2018

    Si totusi, de ce nu ai gasit un pesedist, poate chiar mai rasarit, sa-l pocnesti? Nu sunt greu de gasit: in primarii, in spitale pe la TESA, la Parlament, in ministere. De mult astept sa aiba cineva curajul asta. Cineva disperat, motivat, incoltit. As veni alaturi de el in secunda doi. Sper sa nu ajung chiar eu acolo. Nu pentru ca m-as teme de consecinte, ci pentru ca ar insemna ca e ceva oribil care a intrat in viata mea. Dar daca trebuie….In sfarsit, data viitoare, desi nu-ti doresc o data viitoare, fa-o. Abia atunci vei fi eliberat.

  • Adina
    March 22, 2018

    Stiu cum e. Am mers sa o vizitez pe mama in spital si nu m-a lasat doamna de serviciu sa intru in salon pana nu spala pe jos. Am mers la baie si o alta doamna de serviciu m-a intrebat daca vreau sa stea de paza ca nu exista incuietoare la wc. Sa nu mai zic de hartie igienica, sapun si dezinfectant. Ma gandesc oare daca si cei de la putere utilizeaza aceleasi spitale ca si noi restul. Asta s-a intamplat la spitalul CFR din Cluj Napoca, spital universitar de altfel. La BMF la Cluj pentru o operatie de mandibula mi-am facut rost de ata reabsorbabila si tot tacamul pentru ca medicii sa poata sa-si faca treaba si sa fie platiti pentru asta de noi si de stat. La Chirurgie 1 din Cluj bolnavii stateau pe hol in timp ce muncitorii reparau de zor peretii care aproape se daramau. Cine ii dezpagubeste pe pacienti? Mai bine s-ae duce pacientii in inchisoare sa primeasca despagubiri, un pat curat si o mancarr buna. Pana cand mai stau astia la putere? Voi mai puteti?

  • Anonim
    March 22, 2018

    Tot ce spui este adevarat dar si in puscarii sunt condiții groaznice, eu cred ca ei platesc destul prin faptul ca sunt privati de libertate, nu trebuie sa mai plateasca facand foamea , stand in conditii mizere cu plosnite si sobolani,sunt oameni totusi si e pacat ca sunt băgați toti in aceeasi oala, criminali,violatori, hoti! E pacat ca sunt si oameni care fac puscarue degeaba știți? E pacat ca 90%din avocatii din tara asta sunt hoti,e pacat ca 90% din oamenii mari din tara asta sunt corupti, e pacat ca 90% din oamenii din tara asta nu mai sunt oameni,am devenit animale, câini, care ne mancam unii pe altii, pentru bani, pentru putere cand ar trebui sa ne luptam pentru o viata mai buna care oricum se va sfarsi pentru toti la fel, in pamant !

  • Radu
    March 22, 2018

    Degeaba înjuri PSD-ul, e ca și cum ai înjura gândacii de bucătărie.
    Înjură-i pe aia care nu au ieșit la vot că era frig afară sau erau pe la munte/mare/chef în duminica aia.

  • Elena
    March 22, 2018

    Cumplit. Crunt. Inadmisibil… Pe ei ii doare fix în pix…nu le pasa și gata! Ei nu-și vad decât propriile interese, nu le pasa de popor, ca doar nu sunt fraieri! Pentru ce sa investească în spitale când ei își fac investigații la privat și în străinătate? Ce contează pentru ei omul de rand? Am 3 copii și ma rog la Dumnezeu sa nu ajung niciodată cu ei la spital. E jale, oriunde în tara! Sănătate multa!

  • elena
    March 22, 2018

    Sotul meu lucreaza ca bucatar intr-un penitenciar din Romania. A lucrat in multe bucatarii in conditii mult mai bune decat aici si cu toate astea primea spor de conditii grele. Aici nu primeste desi bucataria este jalnica, mucegai, condens, aburi, pentru ca nu functioneaza hote, nu este dotata nici cu minimul necesar. Dar, ce credeti? Detinuti care lucreaza in bucatarie ca ajutoare AU spor de conditii grele.

  • Andreea-Doria Cristescu
    March 22, 2018

    Buna Cristian,

    Am trait experiente asemanatoare in calitate de mama internata cu copilul pentru o interventie chirurgicala la Grigore Alexandrescu in 2005 ( conditii mizerabile – inclusiv gandaci musafiri la ceas de seara – pe de-o parte, medici profesionisti pe de alta parte ) si in Ploiesti in 2012. Si banuiesc ca nu s-a schimbat mare lucru de atunci.
    Am ajuns demult la concluzia ca Omul sfinteste locul. Este nevoie de gospodari cam peste tot in tara noastra, incepand de jos in sus. Din aproape in aproape. Nu dintr-o data. Nu ca o molima inspaimantatoare. Incet, incet, asa cum se fac si lucrarile durabile.
    Educatia este o solutie dar trebuie sa existe buna-vointa.
    Multa sanatate pentru Amza Ioan! Si multa putere voua mai departe!

  • Un roman departe de tara
    March 22, 2018

    Buna ziua
    Momentan locuiesc in Germania, dar am avut de-a lungul timpului, din pacate de-a face cu mai multe spitale din tara, provincie si capitala, adulti sau de copii, si aici am ajuns pe la Spital. Din ce vad in ultimul timp pe aici si aud de la cunoscuti, starea spitalelor din Romania pare sa se fi deteriorat fata de cum o stiam eu, parca sunt din ce in ce mai murdare, unele cadre medicale isi fac din ce in ce mai dezinteresat jobul si cele oferite sunt din ce in ce mai putine. Nu voi face comparatie intre spitalele dintre cele doua tari, ca deja se stie. Va voi spune in schimb ce am inteles eu ca face diferenta. Este vorba de mentalitate, o mentalitate total diferita, oameni aici care la cea mai mica neregula isi cer dreptul . Nu exista ca poate, ca sti ca una ca alta, e ceva in neregula, semnaleaza celor ce pot lua masuri pt a remedia situatia. Normal ca sunt ajutati si de o lege dura ce se aplica, cu amenzi mari, cu pierderea locului de munca daca e grav ( si pierderea locului de munca din vina inseamna de multe ori ca tre sa inveti alta meserie). Nu spun ca aici nu sunt minusuri, ca totu e perfect, dar esti tratat ca om, in conditii igienice, nu te fac sa te simti vinovat ca ai indraznit sa te imbolnavesti, din contra incearca sa te ajute. In concluzie parerea mea este ca una fara alta nu se poate, legi stricte, guvern competent si mentalitatea oamenilor ( macar o mare parte din ei) schimbata.

  • Andrei Haibach
    March 23, 2018

    Am cateva intrebari:
    – Cati bani ai platit in viata ta, sub forma de contributii la sistemul de sanatate?
    – Cam care este suma pe care ai preferat sa “fentezi” sa o platesti?
    – Esti constient ca tara asta are un sistem de sanatate subfinantat, fentat de milioane de evazionisti si capusat de o multitudine de infractori, care au diverse contracte dubioase cu CAS?
    – Ce ai facut sa combati acest flagel, INAINTE SA-TI AJUNGA FECIORUL IN SPITAL?

    Imi pare rau pentru suferinta copilului tau, pentru ceea ce indura toti romanii care ajung pe mana sistemului sanitar dar tot ceea ce se intampla este rezultatul faptelor noastre. Nu lucrez in sistemul de sanatate, nu am nici o ruda care lucreaza in sistem si nu am fost in spital niciodata, de la moartea lui Ceausescu, asta ca sa nu ma acuzi aiurea ca, de aia “tin cu ursul”. Nu poti avea spitale nemtesti, platind taxe romanesti.
    Semnat: Andrei – un contribuabil CINSTIT care si-a platit toata viata taxele si nu a munict nici o zi in viata lui “la negru”.

  • Maria Z
    March 24, 2018

    Ar trebui sa te bucure atitudinea lui Toader. Ştie el ce ştie, probabil in stilul ăsta îşi asigură bătrânețile:))

  • unblogcolorat
    March 24, 2018

    Sper ca interventia a decurs bine si ca este totul in regula. Sincer, mi-au dat lacrimile citind articolul….In tara chiar avem medici faini insa nu sunt deloc sprijiniti. Si nu numai ei….Copilasii primesc alocatia lunara de 200 de lei pana la doi ani apoi scade la 89. Pe bune? Eu nasc in iulie si sunt nevoita sa lucrez pana in “ziua facerii” si chiar si dupa ce nasc pentru ca la PFA-uri nu exista sprijin financiar de la stat. Ma rog, teoretic exista dar practic ai tot felul de piedci si de conditii….iesi mai in avantaj daca nu inchizi PFA-ul.
    Acum 3 ani mi-am scos o alunita la spital de stat cu bani integral. Daca mergeam cu trimitere m-ar fi chemat peste 4 luni. Desi am platit, pansamentele si altele de trebuinta tot eu mi le-am cumparat pt ca nu aveau, inclusiv o crema de 10 ml pe care am dat 250 de lei si care mi-a provocat alergie, deci a trebuit sa o arunc.
    Sincer, ma tem pentru viitorul copilului meu…
    Parca planuiau ca din 2020 sa construiasca si sa modernizeze N spitale din Bucuresti? Sa ii credem? :))

  • Ioioif
    March 24, 2018

    Dar nu va puteti strange într-o asociatie si sa dati statul in judecată?!! Asa cum toti puscariasii au făcut-o pentru relele conditii in care au trait!!!! Zic si eu….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *