Paradoxul melcului

Alex Dima, un jurnalist inspirat de la PRO TV, a calculat zilele trecute distanţa pe care ar fi parcurs-o un melc în cei aproape 22 de ani câţi au trecut de la Revoluţie şi a comparat-o cu numărul de kilometri construiţi în România. I-a rezultat, ca-n paradoxul lui Ahile, că melcul este ceva mai rapid. 578 km ar fi parcurs melcul, potrivit aritmeticii lui Dima, care a calculat o viteză medie de deplasare de 3 metri pe oră şi un timp de deplasare de 24 de ore pe zi.

Din studiile specialiştilor în Helix Pomatia (melcul de livadă), viteza de deplasare ar fi de fapt de 5 metri pe oră. Iar melcul, să fim îngăduitori, să zicem că lucrează nu 24 de ore pe zi, ci cât ne spune Codul muncii. Nici nu vă imaginaţi ce rezultă dacă faceţi calculul pentru deplasarea melcului 8 ore pe zi timp de 22 de ani. L-am făcut eu: 322 km. Iar dacă ţinem cont şi de perioada legală de concediu, respectiv zilele libere (ce vi se pare mai absurd: ca melcul să aibă dreptul la odihnă sau că România nu are autostrăzi?), probabil ne rămân circa 247 km. Ştiţi câţi kilometri de autostradă s-au construit în România din 1989 şi până astăzi, 5 octombrie 2011? Fix 247 km. Incredibil, nu?

6 Comments
  • d
    October 5, 2011

    Reportajele care iau in considerare 22 de ani pt constructia de autostrazi trebuiesc aruncate la cos inainte de a fi citite. In cei 10 ani de la revolutie pana in 2000 Romania a avut un somaj in creste galopanta, o inflatie ca in Zimbabwe si in 1999 de-abia a scapat de faliment. Ce sa construiasca Romania in primii 10 ani de dupa revolutie cand lumea nu avea bani nici de-o ciunga?! Romania a putut sa se apuce de autostrazi de prin 2000 de cand a inceput sa apara o spuza de crestere economica. Inca un fapt demn de remarcat…Romania a refuzat constructia in PPP si nu s-a impumutat decat extrem de putin pt autostrazi. Comparativ Croatia care are autostrazi facute in ultimii 10 ani are 100% din PIB datorie. Parerea mea este ca atat timp cat nivelul de trai al romanilor nu le permite un plin de benzina din salariu, autostrazile sunt redundante.

  • Cristian Șuțu
    October 5, 2011

    Pentru ca exista oameni ca tine, D-ule, avem Regi ai asfaltului si nu drumuri in Romania. Atita vreme cit voi existati, eu o sa fac 12 ore si nu 4 ore pina la Oradea.

  • nexam
    October 5, 2011

    Da, d-ul este un adevarat, il citeaza pe tatucul lui, care a zis ca .ro nu are nevoie de autostrazi si ca transportul tre facut cu elicopterul. Intr-adevar, romanii n-au bani de benzina, de-aia sunt soselele goale. Daca Romania s-a imprumutat extrem de putin pt autostrazi, pe ce s-au dus banii de la fmi? Pe pensii si salarii? Atat l-a dus capul pe guvernul asta competent?

  • Vlad Sepet
    October 6, 2011

    Presimt un atac in forat asupra melcilor. PDL/UNPR ne vor explica in stilul lor grav si galagios ca melcul este comunist, ca este seful mafiei personale a lui Nina Iliescu, ca sunt de vina cei de dinainte, ei doar au urmat ritmul impus iar basescu va plesni un melc peste fata si ii va explica sotiei (speriata mai este saraca femeie BTW, comparativ cu jucausa de udrea sau ritzi – the catholic type) ca imputitul de melc a depasit orice limita. Pare chiar atat de imposibil un asemenea scenariu?

  • d
    October 6, 2011

    @Sutu…se fac 9 ore nu 12 pana la Oradea, iar faptul ca din cei 22 de ani 10 au reprezentat saracie lucie nu poate fi negat. In anii 1990-2000 nu existau bani nici sa construiesti o buda, d-apoi autostrazi. Romania are niste PSD-isit inflacarati ca tine si ca altii de pe blogul tau care urla sa li se dea sarcilor bani de la buget ca ei sa stea pe curul lor. Daca te imprumuti sa platesti salarii si pensii si ajutoare in loc sa platesti constructori faci 12 ore pana unde vrei tu sa ajungi. Saracii sa puna mana sa munceasca iar statul sa le taie ratia de bani dati gratis si sa ii bage in infrastructura. Ce zici esti de acord?

  • kilroy
    October 6, 2011

    O fi zis melcul ceva, oricum e clar ca el a inceput.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *