Elena,
Apreciez că ai ținut seama de sugestiile mele despre cum să nu faci fotografii în campania electorală (click aici). De cîteva zile, adică fix de cînd am scris eu acel articol, au dispărut de pe pagina ta de facebook fotografiile făcute de neaveniți cu smartphone-ul, el fiind înlocuite de imagini surprinse prin lentilele unei camere foto profesionale. Ceea ce înseamnă că agenția ta de PR și-a rupt de la gură niște bănuți pentru a angaja un fotograf. Felicitări!
Să știi însă, Elena, că problemele tale de imagine încă nu au dispărut! Și mă uit acum la noua ta imagine.
Găselnița cu România Frumoasă pare una iscusită. Sper că autorul a făcut niște focus grupuri serioase, căci tare mi-e teamă că votanții au alte probleme decît esteticul. Pe de altă parte, eu aș fi ales o culoare (nu negru) pentru fontul cu care a fost scris sloganul. În fine… Să ne întoarcem la imaginea principală a strategiei de comunicare pe care a gîndit-o echipa ta de PR. Și s-o privim cu atenție.
Elena, să-ți spun mai întîi ceva despre mine! Pentru a nu mai depinde de niște hiene cu mulți bani care au distrus ideea de jurnalism în România, eu am renunțat la presă și am construit propria întreprindere (Foto Union). Astfel că în ultimii 3-4 ani am făcut cu mult peste 10.000 de portrete. Bănuiești, prin urmare, că știu să “citesc” o imagine precum este cea de mai sus. Aș vrea să mă crezi că n-o spun cu răutate, dar cine ți-a făcut fotografia de mai sus și-a bătut joc de tine. Ți-a luat banii degeaba. Te-a fraierit.
Ascultă-mă cu atenție!
Bretonul în ochi este mult prea emo. NU e deloc o idee bună. Pare că ai probleme. Pare că ești neînțeleasă, cumva iresponsabilă, nepregătită. Și pare că ascunzi ceva foarte important. Oamenii vor să aibă încredere. Lasă să ți se vadă măcar parte din frunte. Vei părea pozitivă și luminoasă. Ca să nu mai zic că un fir de par blond ți-a intrat efectiv în ochi, iar dacă vei printa imaginea pe un mash cît un bloc, firul ăla de păr va fi de dimensiunea unei ferestre și va deveni vizibil pentru orice miop din țara asta. Privește și tu!
Apoi, data viitoare cînd mai faci fotografii de studio pentru a le multiplica în sute de mii sau milioane de exemplare (afișe, pliante, calendare etc), asigura-te că ai fost la un salon de hairstyle și că nu ți se vede părul negru la rădăcini. Lumea-ți zice Blonda de la Cotroceni (ceea ce e chiar bine în campania asta electorală) și nu Blonda Vopsită de la Cotroceni.
Bun, problema asta cu părul nearanjat și intrat în ochi putea fi rezolvată destul de ușor din Photoshop. Nu știu ce studio foto ți-au ales pentru shooting, dar cred că s-au cam grăbit. Sau te-au fraierit. Ia privește un pic diferența de editare între față și gît în detaliul de mai jos. Și tot acolo privește firul ăla de păr șaten care iese de sub barbă, imediat deasupra aluniței. Nu știu al cui e și în fond nici nu contează, dar nu are ce căuta acolo.
Tot ca dovadă a nepriceperii agenției de PR care se ocupă de imaginea ta, te rog să observi și petele de pe tîmplă/obraz. Nu cred că sunt coși uitați la editare. Probabil sunt alunițe. Dar sunt vizibile! Și, repet, dacă faci un mash mare cu imaginea asta, petele alea îi vor lăsa fără lumină în apartament pe unii locatari. Nu mai zic de ridurile uitate în colțul ochiului și nici de reflexiile de lumină uitate între gene…
Pe scurt, Elena, cînd mai faci fotografii profesionale, vreau să ții cont de două lucruri:
- Asigură-te că nu ești fraierită de niște neprofesioniști și dă-mi un telefon înainte. Sau după. Dar în orice caz înainte de a da drumul imaginii în spațiul public.
- Pune pe cineva să sune la Foto Union și să facă o programare.
later edit / 21.35 / Printurile au fost deja scoase din tipar…
September 21, 2014
Elena “Frumoasa” – Președintele Romaniei ?
September 22, 2014
Bun…ai dreptate in legatura cu blonda…dar ce dumnezeu cauta dunga asta in diagonala pe site-ul tau? Sincer, daca ma intrebi pe mine…singurul rol pe care il are este sa iti distraga atentia.
Deci, inainte sa folosesti o tema asa, de capul tau…pune mana si intreba in stanga si in dreapta pe cineva priceput.
Spor!